Volkswagen Golf wciąż jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. Wyprodukowano już ponad 26 milionów egzemplarzy tych aut. Golf szóstej generacji został udoskonalony we wszystkich obszarach, co pozwala prognozować dalszy sukces.
„OferujÄ…c klientom dużo wiÄ™cej niż kiedykolwiek wczeÅ›niej szósta generacja Golfa na nowo zdefiniuje jakość i poziom komfortu w klasie” - mówi prof. dr Martin Winterkorn Prezes ZarzÄ…du Volkswagen AG. W Europie sprzedaż rozpocznie siÄ™ w październiku, nastÄ™pnie auto zadebiutuje w Afryce, Azji, Australii i Północnej Ameryce. Cena podstawowego modelu w Niemczech to 16.500 euro.
Moc innowacji
Czysty design i muskularna bryła nowego Golfa ukazują drogę jaką będzie podążał Volkswagen w przyszłości. Akustyczne właściwości i ogólny wysoki komfort Golfa VI na nowo definiują standardy w jego segmencie. Model ten jest najcichszym Golfem wszechczasów. Innowacyjne skrzynie biegów i silniki, które już teraz spełniają normę EU-5, obniżają zużycie paliwa nawet o 28 procent.
Poprzez systemy wspomagające, takie jak aktywny tempomat (ACC), adaptacyjne zawieszenie (DCC) oraz asystent parkowania zostały wprowadzone do klasy Golfa najnowsze technologie opracowane przez koncern. Nowy system ESP, zoptymalizowana konstrukcja pozwalająca lepiej chronić pasażerów podczas wypadku, siedem poduszek powietrznych łącznie z chroniącą kolana, specjalne zagłówki zapobiegające urazom głowy, czujnik niezapiętych pasów dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie oraz światła do jazdy dziennej - to elementy wyposażenia standardowego zapewniające maksymalny poziom bezpieczeństwa.
Design - precyzja w nowej formie
Wszystkie kluczowe elementy karoserii zostaÅ‚y ponownie zaprojektowane. „Główne elementy Golfa wykonaliÅ›my od samego poczÄ…tku” - wyjaÅ›nia Walter de Silva - „Golf jest Å›wiatowÄ… ikonÄ… wÅ›ród samochodów. Stylistyka, graficzna forma nowego modelu pozostaÅ‚y caÅ‚kowicie unikatowe. Jest bardziej ostry i trójwymiarowy niż jego poprzednik. Posiada wyraźniej zdefiniowane linie, krawÄ™dzie oraz dobrze dobrane proporcje powierzchni rozjaÅ›nionych i zacienionych.”
VW Golf VI
Zespół kierowany przez Waltera de SilvÄ™ oraz Klausa Bischoffa wyszukaÅ‚ sedno DNA poprzednich generacji Golfa i wysÅ‚aÅ‚ je w przyszÅ‚ość. Te stylistyczne cechy zawierajÄ… charakterystyczne wykoÅ„czenie przodu jak w pierwszym Golfie oraz sÅ‚upek C, który powstaÅ‚ w IV odsÅ‚onie. Golf VI posiada jednak bardziej sportowÄ… i eleganckÄ… liniÄ™ niż wszystkie poprzednie generacje. Dach spoczywa - podobnie jak w Scirocco - na muskularnych ramionach. Wyraźna linia, którÄ… Volkswagen nazywa „liniÄ… charakteru”, rozchodzi siÄ™ od przednich reflektorów aż do tylnych Å›wiateÅ‚. PatrzÄ…c z profilu, nadaje ona Golfowi wizerunek peÅ‚niejszego, Å›wietnie przylegajÄ…cego do drogi.
Z przodu samochód cechuje poziomy grill, wpasowany pomiędzy reflektory, wykonany z tworzywa o czarnym połysku. Na czarnym tle zamontowane są także chromowane mocowania reflektorów przednich. Przez linie poziome zdominowany jest również tył samochodu. Bardzo szerokie tylne światła wyróżniają się spośród innych, szczególnie w nocy. Dzięki czystym, przejrzystym kształtom ujawniają podobieństwo do tylnych lamp Touarega.
Wnętrze - zwiększając różnice klasowe
Wyjątkowa jakość samochodu została również zaimplementowana do nowego designu wnętrza. Powierzchnie użytych materiałów można docenić zarówno wizualnie jak i poprzez dotyk. Wygląd i wzór elementów, takich jak na przykład szczotkowane aluminium czy nowe zegary, przeniesione zostały bezpośrednio z Passata CC. Dzięki temu kierowca ma wrażenie, że znajduje się w samochodzie z wyższego segmentu. Poprawiona została również ergonomia wnętrza. Wszystkie przyciski i pokrętła sterujące automatyczną klimatyzacją (Climatronic), zaprezentowaną po raz pierwszy w Passacie CC, są łatwiejsze w użyciu. Przyciski do ustawień szyb bocznych zostały przesunięte do przodu, dzięki czemu dostęp do nich jest łatwiejszy.
Działania Volkswagena skierowane są na dążenie do perfekcji w każdym detalu samochodu. Czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa z tyłu działa niezależnie dla każdego pasażera. Innym przykładem jest skórzana tapicerka foteli, gdzie użyta została nowa, bardziej wytrzymała skóra. W bagażniku natomiast zamontowano cztery praktyczne haki gwarantujące, że po zakończonych zakupach, zawartość siatek na pewno nie będzie przesuwała się. Kolejnym przykładem są lusterka zewnętrzne, które dzięki zoptymalizowanej aerodynamice i nowemu kształtowi zdecydowanie mniej się brudzą. Natomiast przesunięcie sterownika lusterek do przodu, bliżej krawędzi drzwi, ułatwiło ich regulację.
Redukcja hałasu - najcichszy Golf wszechczasów
Nowy Golf charakteryzuje się fantastycznymi właściwościami akustycznymi. Specjalna powłoka przedniej szyby redukuje hałas podczas jazdy. Zastosowano także nowe uszczelnienie drzwi. Boczne lusterka nie tylko wyglądają ładniej, ale przede wszystkim poprawiły się ich własności aerodynamiczne, dzięki czemu znacząco zmniejszony został poziom hałasu wywołanego przez wiatr. Ponadto wykonano specjalne modyfikacje izolacji silnika, a także wyciszono schowek po stronie pasażera. Bardzo ciche opony i nowe łożyska w silniku również redukują szumy dochodzące z zewnątrz kabiny.
Silniki diesla - migracja do Common Rail
Po raz pierwszy w Golfie zamontowano bardzo ciche silniki diesla Common Rail. Dwa stabilizujące wałki kładą kres nieprzyjemnym wibracjom. Zastosowane zostaną silniki o mocach od 66 KW/90 KM do 125 KW/170 KM. Początkowo dostępne będą dwie jednostki 2.0 TDI. Jeden o mocy 81 KW/110 KM, drugi 103 KW/140 KM. Każdy z silników będzie posiadał filtr cząstek stałych (DPF).
Nowe jednostki TDI będą bardzo oszczędne, wersja 110 konna będzie zużywać 4.5 litra paliwa na 100 km co spowoduje redukcję spalania aż o 0,6 l. Wersja 140 konna będzie pobierać tylko 4.9 l/100km i w tym wypadku także spada zużycie paliwa o ok. 0,6 l/100 km.
Silniki benzynowe - bardziej ekonomiczne niż kiedykolwiek wcześniej
Podczas premiery Golfa dostępne będą cztery wersje silników benzynowych: 59 KW/80 KM, 75 KW/102 KM, 90 KW/122 KM i 118 KW/160 KM. Zaczynając od wersji 122 KM, silniki TSI będą pojedynczo bądź podwójnie doładowane. Trzeba zaznaczyć, że jednostki benzynowe są bardziej ekonomiczne niż w poprzednich generacjach Golfa. Wersja 80 konna zużywa tylko 6.4 litra paliwa na 100 kilometrów, to jest o 0.5 litra mniej niż w przypadku poprzednika. Pozostałe silniki TSI także są świetnym przykładem efektywności: jednostka 1.4 TSI o mocy 122 KM zużywa tylko 6.2 l/100 km. Nawet nowa 160 konna najwyższa wersja silnika 1.4 TSI spala tylko 6.3 litra paliwa na 100 km. Porównując z poprzednim 150 konnym FSI, silnik ten oszczędza aż 1.6 l paliwa na każde 100 km.
DSG zastępuje konwencjonalną automatyczną skrzynię biegów
Wszystkie wersje nowego Golfa będą mogły być wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię DSG. W zależności od mocy silnika będzie można użyć sześcio lub siedmio-biegowej wersji. W nowym Golfie, bardzo wydajna DSG zastąpi klasyczne automatyczne skrzynie biegów. Jak efektywne jest połączenie silnika TSI z przekładnią DSG pokazuje średnie spalanie silnika 1.4 TSI (160KM) z siedmiobiegową DSG - wynosi ono 6.0 l/100 km. To zestawienie jest odpowiednikiem poprzedniego silnika 2.0 FSI 150 KM z sześciobiegową automatyczną skrzynią, gdzie średnie spalanie wynosiło 8.3 l. Oszczędność 2.3 litra to olbrzymi progres.
Nowe Polo Volkswagena zostało zaprezentowane po raz pierwszy w Szwajcarii, podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. To piąta generacja jednego z najważniejszych obecnie niemieckich samochodów.
Szef koncernu, prof. dr Martin Winterkorn powiedziaÅ‚: „£ączÄ…c konsekwentnie dostosowane do wymagaÅ„ naszych czasów design i technologie stworzyliÅ›my Polo, które przenosi wyjÄ…tkowÄ… koncepcjÄ™ Golfa do segmentu mniejszych samochodów. W ten sposób osiÄ…gnÄ™liÅ›my caÅ‚kowicie nowy poziom jakoÅ›ci wÅ›ród maÅ‚ych aut, dostÄ™pny za bardzo przystÄ™pnÄ… cenÄ™.”
¯aden inny samochód w tej klasie nie sprawia wrażenia równie przemyślanego i wartościowego, jak nowe Polo. Komfort, jakość i bezpieczeństwo nabrały nowego wymiaru. Na jego bezpieczeństwo ma wpływ między innymi lepsza wytrzymałość struktury nadwozia. W obrębie przestrzeni na nogi udało się obniżyć stopień deformacji przy zderzeniu czołowym aż o 50 procent! W przypadku zderzenia bocznego wartość ta została zmniejszona o 20 procent.
Seryjnie bezpiecznie wyposażony
Oferowane w Polsce Polo będzie wyposażone seryjnie w ABS, zestaw poduszek powietrznych o bardzo wysokiej skuteczności, obejmujący także poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich foteli), napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów, a także zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa, trzy zagłówki na tylnej kanapie oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.
Masa w dół, spalanie w dół
Mimo znaczących udoskonaleń we wszystkich dziedzinach udało się obniżyć masę nadwozia nowego Polo o 7,5 procent. Dzięki zastosowaniu nowych silników TDI i TSI oraz 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni DSG uzyskano także znaczną redukcję spalania i emisji CO2. Nowy silnik 1.2 TSI - czterocylindrowa jednostka napędowa doładowywana turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem benzyny uzyskuje moc 77 kW/105 KM i spala zaledwie 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów (129 g/km CO2), czyli o 19 procent mniej, niż silnik o tej mocy stosowany w poprzednim modelu.
W pierwszym roku obecności na rynku nowe Polo dostępne będzie z siedmioma silnikami - czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi - o spektrum mocy od 44 kW/60 KM do 77 kW/105 KM. Pięć z tych silników jest całkowicie nowych lub po raz pierwszy oferowanych w nowym Polo.
Do nowych silników należą wszystkie trzy silniki wysokoprężne (turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem). Dzięki wtryskowi Common-Rail, zastosowanemu po raz pierwszy w Polo, pracują one bardzo efektywnie i komfortowo. O tym, jaki potencjał tkwi w nowych silnikach TDI, pokazuje Polo z jednostką 1.6 TDI o mocy 66 kW/90 KM - w połączeniu z pakietem BlueMotion spala średnio 3,8 litra na 100 kilometrów i emituje 96 g/km CO2. Wynik ten czyni nowe Polo najoszczędniejszym i najczystszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie. Pakiet BlueMotion może być połączony z każdym z trzech wariantów wyposażenia, dostępnych dla Polo: podstawowym Trendline, Comfortline i ekskluzywnym Highline.
Indywidualnie dobierane rozwiÄ…zania hightech
Dla nowego Polo, jako wyposażenie dodatkowe, oferowane są takie rozwiązania, jak statyczne światła doświetlające pobocze zintegrowane z reflektorami przeciwmgielnymi, światła do jazdy w dzień (seryjnie w Comfortline i Highline), kurtyny powietrzne - system poduszek powietrznych chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, radio i system radionawigacyjny czy wbudowane urządzenie głośnomówiące. Wkrótce możliwość wyboru indywidualnego wyposażenia dodatkowego zostanie poszerzona o rozsuwany i podnoszony panoramiczny dach oraz reflektory biksenonowe.
VOLKSWAGEN SCIROCCO III
W 2006 roku VW oficjalnie potwierdził, że zamierza wypuścić na rynek reinkarnację osławionego modelu Scirocco. Mode koncepcyjny pokazany był na salonie samochodowym w 2006 roku w Paryżu. Model produkcyjny wytwarzany od 2008 r wyróżnia volkswagenowski motor 1,4 TSI, który generuje 122 KM. Najmocniejsza benzyna legitymuje się mocą 200 KM, którą uzyskuje z 2-itrowego silnika. Druga gama silników to diesel 2,0 TDI legitymuje się mocą 140 KM- silnik jest stosowany także w modelu Tiguan. Stylistyka nowego Scirocco nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z autem o sportowym zacięciu.
Offline
Wyglad zewnetrzny przyznam nie rzuca na kolana, ale jest cos co mi sie bardzo w nowym golfie podoba, jest to wyglad wnetrza. Nasze golfy w srodku juz wygladaja o niebo lepiej niz np. golf IV natomiast golf VI wyglada juz bardzo nowoczesnie i duzo lepiej niz golf v.
Offline
Ja myśle nad zakupem VI generacji Golfa ale to może na jesień. super furka
Offline
I co ciekawe wcale niedroga:) Ja też zaczynam polować najlepiej coś 2.0 tdi w VI będzie to chyba CR 110KM
Offline
Ja zaczynam zbierac na nowe scirocco najlepiej 2.0 tsi
Offline
O tak sirocco bardzo ładna furka ;p Bardzo mi się też podoba nowe polo bo dosyć agresywnie zostało zrobione;p
Offline
Ma ktoś jakieś doświadczenia z scirocco z silnikiem 1.4 tsi 160PS? Ostatnio dużo nad takim czymś myślałem, ale z tego co się dowiedziałem to akurat ten konkretny silnik nie jest już tak bezawaryjny jak pozostałe, zdarzały się pęknięcia tłoków, a więc naprawa bardzo kosztowna, dodać do tego jeszcze mod na 200PS to już ryzyko bardzo wysokie, bo chyba nie bardzo do charakterystyki tego auta pasuje tdi.
Offline
co do 1.4tsi, wiele "złego" słyszałem, co prawda nie miałem styczności osobiście z tym autem czy silnikiem, ale wszystko o czym wspominasz "dowiedziałem to akurat ten konkretny silnik nie jest już tak bezawaryjny jak pozostałe, zdarzały się pęknięcia tłoków, a więc naprawa bardzo kosztowna, dodać do tego jeszcze mod na 200PS to już ryzyko bardzo wysokie" to prawda...
TDI nie pasuje? hmm, jesli Tobie to nie przeszkadza bez zastanowienia brałbym własnie TDI...
Offline
mam znajomego, który ma Scirocco z silnikiem 1.4 TSI 160 KM..
przejechane ma obecnie 30 tys km, więc autko całkiem świeże, natomiast często z nim rozmawiam, i jak do tej pory nie miał żadnych problemów z silnikiem, jak również z pozostałymi rzeczami w aucie..
pewnie jeszcze za wcześnie, żeby powiedzieć jak jest naprawde, za mało km przebiegu..
znajomy na chwilę obecną jest bardzo zadowolony z tego samochodu.. auto kupił początkiem 2009 roku, nowe w salonie..
Offline
Nowy rarytasik z niemieckiej stajni:
http://motoryzacja.interia.pl/samochody … ie,1636144
Offline