Ogłoszenie

#1 15-11-2015 12:59:42

nikodem
Szeregowy
Zarejestrowany: 11-08-2014
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 11
Silnik/Moc: 1.9 TDI 105KM

pompowtryski

Witam jestem posiadaczem golfa 5 1.9TDI 105KM z 2004 roku od kilku dni mam z nim problem dokładnie na desce rozdzielczej zapaliła mi się żółta kontrolka silnika, silnik jak się zagrzeje zaczyna nie równo pracowac na zimnym chodzi idealnie pali bez problemu na mocy delikatnie stracił wymieniłem filtr paliwa fakt był dość zanieczyszczony zawsze tankuje lepsze paliwo przeważnie verve na orlenie byłem na serwisie podłączyli pod kompa i stwierdzili, że problem będzie z wtryskami trochę mnie to przeraża bo koszty są dość spore może być inna przyczyna tej usterki czy faktycznie będą to wtryski? Można je jakoś przeczyścić czy pozostaje tylko regeneracja? http://imageshack.com/a/img910/4064/2mr01p.jpg

Offline

 

15-11-2015 12:59:42

VW REKLAMA
Google AdSense


#2 15-11-2015 13:55:55

trzeci5
On wie wszystko
Od: Skrzyszów
Zarejestrowany: 09-07-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 2179
Silnik/Moc: 159km i 343Nm/mało

Re: pompowtryski

to co wkleiłeś nic mi nie mówi lepiej by było sprawdzić wtryski VCDS-em wtedy więcej bym mógł powiedzieć,czytaj poniżej

W ocenie stanu układu paliwowego oraz układu wtryskowego silnika logi bywają pomocne ale są jedynie wstępem do dalszej starannej diagnostyki.
[hide]

Bloki pomiarowe dotyczące pompowtryskiwaczy:
Spoiler:  Pokaż



Grupa/log statyczna-y 013

W tym logu czujnik Halla mierzy prędkość obrotową wałka rozrządu i czas pomiędzy kolejnymi zapłonami. Sterownik ECU poprzez korekcje dawki oleju napędowego stara się aby silnik na biegu jałowym pracował równomiernie/ optymalnie.
Idealnymi wskazaniami są wartości równe zeru („0”) ale w praktyce występują niewielkie odchyłki.

Pomimo tego, że VAG dopuszcza korekcje (dodatnie i ujemne) w zakresie od – 3 mg/suw do + 3 mg/suw, niezależni fachowcy przyjmują, że bezpieczna granica korekcji jest o połowę mniejsza i zawiera się od – 1,5 do + 1,5 mg/suw., zaś wszystko co wykracza poza ten przedział należy starannie analizować i eliminować.

Duże rozbieżności mogą wskazywać na uszkodzenie pompowtryskiwacza (np przez słabe rozpylanie oleju napędowego) ale również mogą wskazywać na (będące skutkiem usterki lub naturalnego zużycia):

- nieszczelność (i/lub zużyte gniazdo PD w głowicy) w osadzeniu pompowtrysku

- utratę kompresji skutkiem różnorodnych uszkodzeń głowicy lub jej uszczelki

- utratę kompresji poprzez elementy układu korbowo-tłokowego, szczególnie pierścieni tłokowych

- uszkodzenia wałka rozrządu

Korekcje ujemne => pojawiają się zazwyczaj w cylindrach bardziej sprawnych, ponieważ uzyskując większą moc zasilanie paliwem jest redukowane.

Korekcje dodatnie => pojawiają się w cylindrach słabszych, co bywa skutkiem wcześniej wskazanych niesprawności silnika lub też pogorszonej sprawności pompowtryskiwacza (np. zacierająca się iglica rozpylacza)..

Warto zauważyć, że duże różnice w sprawności poszczególnych cylindrów znacząco wpływają na powstawanie i pogłębiania się drgań układu korbowo-tłokowego w relatywnie niskich częstotliwościach.

To bardzo niekorzystne zjawisko działa destrukcyjnie między innymi na niektóre elementy dwumasowego koła zamachowego wymiernie przyczyniając się do przyspieszonego zużycia tego kosztownego elementu.

W przypadkach, kiedy za podwyższonymi korekcjami nie kryją się żadne ułomności mechaniczne silnika należy zbadać i ewentualnie wyregulować lub zregenerować pompowtryski.

Informacje dotyczące regulacji pompowtryskiwaczy można znaleźć w tym temacie klik => 1-9-tdi-regulacja-pompowtryskiwaczy-t878.html#p13716

Regenerację pompowtryskiwaczy powinien przeprowadzić profesjonalny serwis posiadający doświadczenie i odpowiednie urządzenia diagnostyczne.

Grupa/log statyczna-y 018
Określa stan zaworu pompowtryskiwacza podczas pracy silnika na biegu jałowym jak i podczas zwiększania obrotów silnika. Prawidłowa wartość wskazywana we wszystkich blokach powinna wynosić „0” (zero).

Jeżeli na obrotach jałowych zamiast „0” pokazywane są inne wartości może to oznaczać problemy z wysterowaniem zawora PD, brak paliwa (np. ze względu na zapowietrzony układ paliwowy) lub brak kontaktu elektrycznego w wiązce elektrycznej.

W przypadku problemów z wiązką elektryczną często wystarczającym jest odpięcie wtyczek, oczyszczenie połączeń i delikatne podoginanie konektorów. Takie czynności zapewniają prawidłowy kontakt elektryczny i możliwe zakończenie problemów z szarpaniem , nieregularną pracą silnika.

Informacje dotyczące różnych wskazań (z logu 018):
Spoiler:  Pokaż


Grupa/log statyczna-y 023 czyli BIP-y

BIP ( Begining of Injection Period), jest wskazaniem czasu (odchyłki) otwarcia elektrozaworu od zakładanego prawidłowego/idealnego wyniku którego wartość wynosi „0” (zero) - czyli tyle ile jest przewidywane w oprogramowaniu ECU.
Sterownik mierzy czas w jakim jest pobierany prąd przez cewkę i podczas kolejnego suwu zadaje identyczną wartość.

- Bipy dodatnie oznaczają, że elektrozawór pozostaje otwarty dłużej, co może wynikać z oporów które napotyka kotwica elektrozaworu np. ze względu na przytarcie

- Wartość ujemna oznacza krótszy od wzorcowego czas otwarcia i może oznaczać zbyt małą dawkę paliwa dostarczaną do elektrozaworu np. spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem oleju napędowego dostarczanego poprzez pompę tandemową, zapchanym filtrze paliwa czy złej jakości paliwie.

W silnikach z PDE (do 2005) prawidłową wartością uważa się przedział liczbowy pomiędzy -/+ 30 jednostek.
Silniki nowsze ale z tradycyjnymi, elektromagnetycznymi PD (PDE) zależnie od modelu mają większy zapas tolerancji ( np. -/+ 60 i więcej).

W silnikach z PPE problemy zaczynają się od wartości -/+ 100 jednostek.

Wypada pamiętać że na wskazywane wartości BIP duży wpływ może mieć jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu.
W tym przypadku warto przeprowadzić pomiary/odczyty na wysokich obrotach silnika, np. 3000 rpm.


>>>>>> Click on a photo <<<<<<<<
http://imageshack.us/a/img685/7122/podpisyn.jpg

Offline

 

#3 15-11-2015 15:16:30

nikodem
Szeregowy
Zarejestrowany: 11-08-2014
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 11
Silnik/Moc: 1.9 TDI 105KM

Re: pompowtryski

mógł byś mi polecić jakiś interfejs diagnostyczny do mojego golfa 5 w miarę przystępnej cenie

Offline

 

#4 15-11-2015 15:31:45

trzeci5
On wie wszystko
Od: Skrzyszów
Zarejestrowany: 09-07-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 2179
Silnik/Moc: 159km i 343Nm/mało

Re: pompowtryski

nikodem napisał:

mógł byś mi polecić jakiś interfejs diagnostyczny do mojego golfa 5 w miarę przystępnej cenie

ja mam od nich i sobie chwalę http://www.e-service.info.pl/ ostatnio borykałem sie z  nierówną pracą silnika w caddy 2.0 sdi i po zastosowaniu tego preparatu praca silnika stanowczo się poprawiła ale i tak najpierw bym sprawdził parametry PD
http://allegro.pl/show_item.php?item=53 … Liqui_Moly


>>>>>> Click on a photo <<<<<<<<
http://imageshack.us/a/img685/7122/podpisyn.jpg

Offline

 

#5 16-11-2015 11:35:37

nikodem
Szeregowy
Zarejestrowany: 11-08-2014
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 11
Silnik/Moc: 1.9 TDI 105KM

Re: pompowtryski

Byłem dzisiaj jeszcze raz u innego gościa podpiął pod komputer sprawdził wtryski wszystko jest ok nie ma się do czego przyczepić praca silnika się wyrównała jednym słowem wróciło wszystko do normy co mnie bardzo cieszy na desce rozdzielczej dalej mi się świeci ta żółta kontrolka ale to podobno od tych błędów które mam, mógł byś mi doradzić jak tych błędów się pozbyć gdzie dokładnie tego szukać może mógł bym zrobić to własnymi siłami
P0672 świeca żarowa cylinder 2 usterka w obwodzie prądowym
P0183 czujnik temperatury paliwa przerwa/zwarcie do plusa

po wykasowaniu tych błędów zaraz ponownie wracają

Offline

 

#6 16-11-2015 12:10:49

trzeci5
On wie wszystko
Od: Skrzyszów
Zarejestrowany: 09-07-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 2179
Silnik/Moc: 159km i 343Nm/mało

Re: pompowtryski

nikodem napisał:

Byłem dzisiaj jeszcze raz u innego gościa podpiął pod komputer sprawdził wtryski wszystko jest ok nie ma się do czego przyczepić praca silnika się wyrównała jednym słowem wróciło wszystko do normy co mnie bardzo cieszy na desce rozdzielczej dalej mi się świeci ta żółta kontrolka ale to podobno od tych błędów które mam, mógł byś mi doradzić jak tych błędów się pozbyć gdzie dokładnie tego szukać może mógł bym zrobić to własnymi siłami
P0672 świeca żarowa cylinder 2 usterka w obwodzie prądowym
P0183 czujnik temperatury paliwa przerwa/zwarcie do plusa

po wykasowaniu tych błędów zaraz ponownie wracają

błędy będą powracać bo nie usunąłeś usterki,co do świecy to zobacz czy sama świeca nie jest uszkodzona weź miernik i sprawdź czy świeca robi opór jeśli nie to jest do wymiany,jeśli się okaże że świeca jest dobra to przyczyny szukaj przewodzie zasilającym świecę,wymień czujnik tem.paliwa potem skasuj błędy


>>>>>> Click on a photo <<<<<<<<
http://imageshack.us/a/img685/7122/podpisyn.jpg

Offline

 

#7 16-11-2015 12:20:53

nikodem
Szeregowy
Zarejestrowany: 11-08-2014
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 11
Silnik/Moc: 1.9 TDI 105KM

Re: pompowtryski

a gdzie znajduję się ten czujnik temperatury paliwa, gdzie dokładnie mam go szukać przepraszam, że aż tak zawracam Ci głowę smile

Offline

 

#8 16-11-2015 12:46:10

trzeci5
On wie wszystko
Od: Skrzyszów
Zarejestrowany: 09-07-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 2179
Silnik/Moc: 159km i 343Nm/mało

Re: pompowtryski

nikodem napisał:

a gdzie znajduję się ten czujnik temperatury paliwa, gdzie dokładnie mam go szukać przepraszam, że aż tak zawracam Ci głowę smile

czujnik jest obok filtra oleju umieszczony na gumowym wężu między pompom vacum a filtrem paliwa


>>>>>> Click on a photo <<<<<<<<
http://imageshack.us/a/img685/7122/podpisyn.jpg

Offline

 

#9 16-11-2015 15:56:01

nikodem
Szeregowy
Zarejestrowany: 11-08-2014
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 11
Silnik/Moc: 1.9 TDI 105KM

Re: pompowtryski

Dziękuje bardzo mi pomogłeś smile świeca będzie do wymiany, a z czujnikiem temperatury był taki problem, że był przerwany przewód powiedz mi jeszcze czy świecę mogę wymieniać pojedynczo czy z reguły wszystkie ??

Offline

 

#10 16-11-2015 16:21:30

arianm
Zasłużony
Od: Sochaczew
Zarejestrowany: 04-01-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 176
Silnik/Moc: 1,9 TDI bls

Re: pompowtryski

Wskazane jest wymieniać wszystkie - żywotność świec jest porównywalna więc będą "siadać " i pozostałe.
Ale nie jest to tak, że jest to obligatoryjne . Pozostaje też niedosyt w związku z wymianą świec ,które jeszcze  działają i mogą jeszcze długo .
Świece są podłączone równolegle -więc opór - stan zużycia, nie ma oddziaływania pomiędzy nimi i nie wymusza
bezwzględnej wymiany wszystkich na nowe i tego samego rodzaju .
Konieczność taka zachodzi przy zasilaniu szeregowym -  jest  to powodem różnych opinii co do konieczności wymiany wszystkich

Offline

 

#11 16-11-2015 16:51:22

nikodem
Szeregowy
Zarejestrowany: 11-08-2014
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 11
Silnik/Moc: 1.9 TDI 105KM

Re: pompowtryski

Jakie świece byś polecił ??

Offline

 

#12 16-11-2015 23:03:47

trzeci5
On wie wszystko
Od: Skrzyszów
Zarejestrowany: 09-07-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 2179
Silnik/Moc: 159km i 343Nm/mało

Re: pompowtryski

nikodem napisał:

Jakie świece byś polecił ??

raczej bym się zdecydował na wymianę wszystkich świec,co do producenta to NGK,Bosch,Beru


>>>>>> Click on a photo <<<<<<<<
http://imageshack.us/a/img685/7122/podpisyn.jpg

Offline

 

#13 19-11-2015 16:15:28

nikodem
Szeregowy
Zarejestrowany: 11-08-2014
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 11
Silnik/Moc: 1.9 TDI 105KM

Re: pompowtryski

trzeci5 napisał:

nikodem napisał:

mógł byś mi polecić jakiś interfejs diagnostyczny do mojego golfa 5 w miarę przystępnej cenie

ja mam od nich i sobie chwalę http://www.e-service.info.pl/ ostatnio borykałem sie z  nierówną pracą silnika w caddy 2.0 sdi i po zastosowaniu tego preparatu praca silnika stanowczo się poprawiła ale i tak najpierw bym sprawdził parametry PD
http://allegro.pl/show_item.php?item=53 … Liqui_Moly

jakiego VCDS używasz jest jakiś dostępny w polskiej wersji ?? który będzie poprawnie działał na tym kablu który mi poleciłeś

Offline

 

#14 19-11-2015 22:34:50

trzeci5
On wie wszystko
Od: Skrzyszów
Zarejestrowany: 09-07-2011
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 2179
Silnik/Moc: 159km i 343Nm/mało

Re: pompowtryski

poczytaj opis interfejsu VAG 002 tam jest napisane z jakimi programami VCDS on współpracuje,skontaktuj się z e-servic napiszą ci co i jak


>>>>>> Click on a photo <<<<<<<<
http://imageshack.us/a/img685/7122/podpisyn.jpg

Offline

 

#15 10-12-2015 13:05:27

tereniaa
Zbanowany
Zarejestrowany: 14-01-2015
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 27

Re: pompowtryski

Może po prostu napraw je u fachowców. Sprawdź tu chyba mają taką ofertę regeneracji. Może też zamówić nowe jeśli Ci zależy...

Offline

 

#16 11-12-2016 13:05:06

joann3365
Szeregowy
Zarejestrowany: 11-12-2016
Ostatnia wizyta: 01-01-1970
Posty: 6

Re: pompowtryski

Też bym naprawiła u fachowców. Za dużo grzebania samemu no i fachowiec zrobi to trochę lepiej niż ja

Offline

 

Stopka forum

Katalog Stron www statystyka Katalog stron


Powered by PunBB//Modifed by GOLFV.PL