Cześć Wszystkim,
Mam pewien problem z VW Golfem V, 1.4, 2007r. w gazie. Problem dotyczy odpalania - na gazie jak i na benzynie (przetestowano przez 4 dni jazdy wyłącznie na benzynie). Kiedy po całonocnym postoju samochodu (mniej więcej 13 godzin) próbuje go odpalić - nie ma z problemu. Po odpaleniu, jeździe i postoju do 30 minut tez nie ma problemu -odpala za pierwszym razem. Problem zaczyna się po 2-3,8 godzinach postoju - wtedy nie jestem w stanie go odpalić za pierwszym razem - kręci ale nie odpala (udaje się za 2, nieraz za trzecim). Diagnostyka komputerowa wykazała, wyłącznie ubogą mieszankę - nie było innych błędów. Gazownik również podpinał komputer - zaktualizował oprogramowanie i coś przestawił w ustawieniach - niestety to nie pomogło. Dość istotną kwestią jest jeszcze sprawa jak samochód zachowuje się na gazie przy niskich temperaturach. Miałam kilka razy sytuację, że podczas przerzucania samoistnego na gaz pojawiał się migający silniczek i samochód tracił na mocy - wtedy ręcznie wyłączyłam na gaz i automatycznie wszystko wróciło do normy. Po kilku takich sytuacjach, przy niskich temperaturach najpierw nagrzewałam samochód do 90 stopni i ręcznie przerzucałam na gaz - wtedy nic się nie działo. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację bądź podejrzewa co może być przyczyną?
Offline
Problem wygląda na usterkę czujnika temperatury płynu chłodzącego (ECT) lub czujnika położenia wału korbowego. Mogą one wysyłać błędne sygnały przy „częściowym” wychłodzeniu, co utrudnia rozruch.
Warto też sprawdzić ciśnienie paliwa i pracę pompy paliwa,może mieć słaby start po postoju. Uboga mieszanka może być skutkiem tych problemów.
Jeśli chodzi o jazdę na gazie w niskich temperaturach, to klasyczny objaw: dopóki silnik się nie nagrzeje, mieszanka może być niestabilna, szczególnie gdy reduktor jest stary lub źle wyregulowany.
Offline
Problem wygląda na usterkę czujnika temperatury płynu chłodzącego (ECT) lub czujnika położenia wału korbowego. Mogą one wysyłać błędne sygnały przy „częściowym” wychłodzeniu, co utrudnia rozruch.
Warto też sprawdzić ciśnienie paliwa i pracę pompy paliwa,może mieć słaby start po postoju. Uboga mieszanka może być skutkiem tych problemów.
Jeśli chodzi o jazdę na gazie w niskich temperaturach, to klasyczny objaw: dopóki silnik się nie nagrzeje, mieszanka może być niestabilna, szczególnie gdy reduktor jest stary lub źle wyregulowany.
Offline